Mitt hästliv.

Ojj vart ska jag börja?!
Men när jag var 5år började jag rida i en liten grupp på ridskolan och tyckte att det var jättekul. Allt tack vare min mamma som också höll på och red.
Jag fortsatte och rida & blev även några små clearounder på olika ponnys.
Sen när jag var runt 10år så började jag hjälpa till hos en shettis som hette Skorpan som  inte var inriden alls..
Från början kunde man inte ens gå med honom in från hagen med grimma & grimskaft.
Men i slutet kunde jag faktiskt hoppa smårundor på 40-50cm. ;)
Kan säga attt de blev många avramligar på honom. Red även hennes stora häst ibland som jag kom ut med på nån tävling.  Blev för lång för Skorpan så började leta ny häst att rida på.
Så började rida på en liten b-ponny som hette Stardust.
Åh en drömhäst var han !
Tog ett år för oss att lära känna varann riktigt men sen kom vi ut på några dressyrtävlingar, dock hann vi bara upp till LA:1 nivå tills jag blev för lång där.
Men blev många prisutdelningar & ibland önskar jag att han vore en c-d ponny..
Men nu rider jag ju min buse Gorgeous som måste hårdtränas så ska vi väl också försöka komma ut på tävlingsbanorna nån gång! ;)

lille skorpan !
Stardust, världens bästa b-ponny!
Gorgeouuss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0